JANGAN LUPA BORANG HARAM SPR 10(A)

>> Wednesday 13 February 2008

Somebody has forward this important messege to us.

Mesy PAS dgn SPR Selangor + SPR Pusat 6-Feb-2008 baru2 ni, satu borang HARAM diperkenalkan. .. Borang 10(A)...!

Pada 4-Feb-2008, semua akhbar + media menerangkan dengan gambar sekali untuk PRU-12 akan diwajibkan (dikuatkuasakan) penggunaan DAKWAT yang (hanya) akan dicalit pada atas kuku jari telunjuk tangan kiri.

Memang diakui, dakwat tak hilang selama 48jam, dah test oleh pimpinan kita 6-Nov-2007 dulu. TAPI kalau di KIKIS dengan "pisau cukur" sekali pun, dalam beberapa saat terus terhakis. Itu isu no satu....! Yang kita mintak adalah CELUP bukan CALIT, so that bila kena kulit tak hilang, tak ada orang waras nak kikis kulit jari sendiri.

Isu kedua, dlm mesy dengan SPR tersebut, selepas ditanya barulah kita tahu rupanya sekali lagi rakyat Malaysia di TIPU hidup2... Penggunaan dakwat akan dikuatkuasakan, tapi kalau ada yang tak mahu juga guna dakwat, mereka diminta isi Borang 10(A), atau borang declaration bahawa "saya" adalah pengundi sebenar dan bukan menipu, lebih kurang kandungan Borang 11. Borang 10(A) baru dibuat oleh SPR utk PRU-12 ini...

Saya terus bangkit menyatakan bahawa kalau diberi pilihan saya-lah yang pertama tak mahu dicalit kuku...! Buat apa kita nak kotorkan jari jika ada pilihan utk isi borang sahaja! Kita tanya sebab & ratioanale Borang 10(A) tersebut, tak ada jawapan yang mampu diberi oleh SPR, selain mereka menyatakan itu adalah arahan Rashid sendiri..! SPR Negeri pun tak tahu apa sebab.

Lainya ~ juga pasal UNDI POS, pun negeri tak mampu utk menerangkan apakah janji yg Rashid katakan nak izinkan parti pembangkang pantau proses tersebut, dia dok minta kita tanya terus pada SPR Pusat, pd Rashid.

Dan ketiganya isu orang yang dah MATI dlm rekod JPN pun dah MATI (umur >109 tahun) berjumlah 24,000 di seluruh Malaysia, tapi masih AKTIF sebagai pengundi dalam DPI yang digazetkan. Kita nyatakan bahawa SPR tak pernah bersungguh2 bak buang, walau dalam PRESS STATEMENT mereka menipu rakyat kata DPI kita dah BERSIH setelah SPR link-kan database SPR dengan JPN menggunakan Sistem ALIS Kerajaan Malaysia (8-Jan-2008) .

Ternyata SPR memang menipu!. It's too much Rat-Shit...!

PAS beri ultimatum sehingga 12-Feb-2008 utk isu ini diberi jawapan rasmi. Cukup rakyat tak sanggup DITIPU hidup2...

Wallahu'alam,
assayuti - s/alam


0 komentar:

Save Gaza - BomBing Victims- Boicot Israel's Product


About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP